Spis treści:
1.1. Sklep Internetowy dostępny pod adresem www.bricktopia.com.pl prowadzony jest przez Jacka Soleckiego prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą Jacek Solecki Solutions, z siedzibą w Łodzi, adres: ul. Radwańska 25/3, 90-540 Łódź, NIP: 7272887104, REGON: 541187896, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki (dalej: „Sprzedawca”).
1.2. Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do konsumentów, jak i przedsiębiorców korzystających ze Sklepu Internetowego, chyba że dane postanowienie Regulaminu stanowi inaczej.
1.3. Sklep Internetowy działa zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. Postanowienia regulaminu nie mają na celu ograniczania jakichkolwiek praw konsumenta wynikających z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W razie niezgodności, zastosowanie mają przepisy prawa.
1.4. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Sklepie Internetowym w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Sprzedawca. Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności dostępną na stronie Sklepu.
1.5. Definicje:
2.1. W Sklepie Internetowym dostępne są następujące Usługi Elektroniczne: konto klienta, formularz zamówienia oraz newsletter.
2.2. Konto klienta – utworzenie konta możliwe jest przez wypełnienie formularza rejestracyjnego dostępnego na stronie Sklepu, zaakceptowanie Regulaminu oraz potwierdzenie rejestracji. Konto umożliwia m.in. przeglądanie historii zamówień, śledzenie statusu zamówienia oraz edycję danych. Usługa konta świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Klient może w każdej chwili zrezygnować z konta poprzez wysłanie żądania na adres e-mail Sprzedawcy.
2.3. Formularz zamówienia – umożliwia złożenie zamówienia poprzez wybór Produktu, podanie danych niezbędnych do realizacji zamówienia oraz akceptację warunków sprzedaży. Usługa ma charakter jednorazowy i kończy się w momencie złożenia zamówienia lub rezygnacji z jego składania.
2.4. Newsletter – umożliwia otrzymywanie informacji handlowych o nowościach i promocjach Sklepu. Zapis na newsletter następuje dobrowolnie po podaniu adresu e-mail w odpowiednim formularzu lub przez zaznaczenie zgody przy tworzeniu konta. Klient może w każdej chwili zrezygnować z newslettera.
2.5. Wymagania techniczne niezbędne do korzystania ze Sklepu Internetowego:
2.6. Klient zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu zgodnie z prawem i dobrymi obyczajami, z poszanowaniem dóbr osobistych i Praw Własności Intelektualnej Sprzedawcy oraz osób trzecich. Zabronione jest dostarczanie treści o charakterze bezprawnym.
2.7. Tryb składania reklamacji dotyczących usług elektronicznych opisany jest w §6 Regulaminu.
3.1. Zamówienia w Sklepie można składać przez całą dobę, każdego dnia w tygodniu, za pośrednictwem strony internetowej www.bricktopia.com.pl.
3.2. Warunkiem złożenia zamówienia jest:
3.3. Złożenie zamówienia stanowi ofertę zawarcia umowy sprzedaży. Do zawarcia Umowy dochodzi w momencie przesłania przez Sklep potwierdzenia przyjęcia zamówienia drogą e-mailową.
3.4. Informacje podane w Sklepie, w tym opisy, zdjęcia, ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego, a nie ofertę w rozumieniu Kodeksu cywilnego.
3.5. Ceny Produktów widoczne w Sklepie podane są w złotych polskich i zawierają podatki (cena brutto). Całkowita wartość zamówienia (w tym koszty dostawy i inne opłaty) jest każdorazowo podawana Klientowi w podsumowaniu zamówienia przed jego zatwierdzeniem.
3.6. Po złożeniu zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz przystępuje do realizacji zamówienia. Potwierdzenie i informacja o przyjęciu zamówienia wysyłane są na adres e-mail Klienta.
3.7. Umowa sprzedaży jest utrwalana i udostępniana Klientowi przez:
4.1. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące formy płatności za złożone zamówienie:
4.2. Termin płatności:
4.2.1. W przypadku wyboru przelewu tradycyjnego lub płatności elektronicznych – Klient zobowiązany jest do dokonania płatności w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
4.2.2. W przypadku wyboru płatności za pobraniem – Klient dokonuje płatności przy odbiorze przesyłki.
4.2.3. W przypadku wyboru płatności przy odbiorze osobistym – płatność następuje gotówką w chwili odbioru.
4.3. Informacje o dostępnych formach płatności oraz ewentualnych opłatach z nimi związanych są każdorazowo udostępniane Klientowi w procesie składania zamówienia oraz w zakładce „Płatności” na stronie Sklepu.
5.1. Dostawa Produktów dostępna na całą Europę.
5.2. Dostawa realizowana jest za pośrednictwem firm kurierskich, paczkomatów lub Poczty Polskiej – zgodnie z wyborem Klienta w procesie składania zamówienia.
5.3. Koszty dostawy Produktu są każdorazowo podawane na stronie Sklepu oraz w trakcie składania zamówienia.
5.4. Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej (np. promocja z darmową dostawą).
5.5. Termin realizacji dostawy Produktu wynosi maksymalnie 5 dni roboczych, liczonych:
5.6. W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy – łączny termin może wydłużyć się do maksymalnego czasu przewidzianego dla najdłuższego z nich, nie więcej jednak niż 5 dni roboczych.
5.7. Klient ma możliwość odbioru osobistego Produktu, jeśli taka opcja została udostępniona na stronie Sklepu. Informacje o godzinach i miejscu odbioru podawane są indywidualnie po dokonaniu zakupu.
6.1. Niniejszy paragraf określa tryb rozpatrywania wszelkich reklamacji dotyczących Produktów, Umowy Sprzedaży oraz usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sprzedawcę.
6.2. Sprzedawca odpowiada wobec Klienta będącego Konsumentem za zgodność Produktu z umową na podstawie obowiązujących przepisów prawa, w szczególności:
6.3. Reklamacje można składać w następujący sposób:
6.4. W celu przyspieszenia rozpatrzenia reklamacji zaleca się, aby zgłoszenie zawierało:
6.5. Reklamacje rozpatrywane są niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni kalendarzowych od dnia ich otrzymania przez Sprzedawcę.
6.6. W przypadku konieczności odesłania Produktu w ramach reklamacji, Klient powinien dostarczyć go na adres wskazany przez Sprzedawcę. Koszty dostawy ponosi Sprzedawca, jeżeli reklamacja zostanie uznana.
7.1. Klient będący Konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Szczegóły dostępne są na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) pod adresem:
https://uokik.gov.pl
7.2. Konsument może skorzystać m.in. z następujących opcji:
7.3. Klient może również skorzystać z unijnej platformy ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod adresem:
https://ec.europa.eu/consumers/odr
8.1. Klient będący Konsumentem (lub osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z działalnością gospodarczą, lecz nieposiadającą dla niej charakteru zawodowego) ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość bez podania przyczyny w terminie 14 dni kalendarzowych.
8.2. Termin do odstąpienia od umowy liczy się:
8.3. Aby skorzystać z prawa odstąpienia, Konsument powinien złożyć jednoznaczne oświadczenie, np. pisemnie na adres:
Jacek Solecki Solutions, ul. Radwańska 25/3, 90-540 Łódź,
lub drogą e-mailową na adres: sklep@bricktopia.com.pl.
8.4. Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy (dostępnego w załączniku do Regulaminu), jednak nie jest to obowiązkowe.
8.5. W przypadku odstąpienia od umowy uważa się ją za niezawartą. Sprzedawca zwraca wszystkie dokonane przez Konsumenta płatności, w tym koszty dostawy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego sposobu dostawy innego niż najtańszy standardowy), niezwłocznie – nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu.
8.6. Zwrot płatności następuje przy użyciu takiego samego sposobu, jakiego użył Konsument, chyba że wyraził on zgodę na inny, niewiążący się z kosztami sposób.
8.7. Zwrot Produktu powinien nastąpić na adres wskazany przez Sprzedawcę, nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia oświadczenia o odstąpieniu. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
8.8. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
8.9. Prawo odstąpienia nie przysługuje m.in. w odniesieniu do umów:
8.10 Zwroty są realizowane bezpłatnie.
9.1. Postanowienia niniejszego paragrafu mają zastosowanie wyłącznie do Klientów niebędących Konsumentami (tj. przedsiębiorców zawierających umowę w ramach działalności zawodowej).
9.2. Sprzedawca wyłącza odpowiedzialność z tytułu rękojmi wobec przedsiębiorców.
9.3. Sprzedawca może ograniczyć dostępne formy płatności i żądać pełnej lub częściowej przedpłaty, niezależnie od wybranego sposobu dostawy czy płatności.
9.4. Sprzedawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie usług elektronicznych (np. konto klienta) ze skutkiem natychmiastowym bez podania przyczyny, przesyłając stosowne oświadczenie e-mailem.
9.5. Odpowiedzialność Sprzedawcy wobec przedsiębiorcy (w tym za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy) ograniczona jest do rzeczywiście poniesionych strat, do maksymalnej wysokości ceny Produktu oraz kosztów dostawy – nie więcej jednak niż do kwoty 1000 zł. Sprzedawca nie odpowiada za utracone korzyści.
9.6. Wszelkie spory powstałe między Sprzedawcą a Klientem będącym przedsiębiorcą będą rozpatrywane przez sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
10.1. Sprzedawca umożliwia Klientom wystawianie opinii o Produktach oraz o Sklepie Internetowym.
10.2. Opinia może zostać wystawiona po zakupie Produktu poprzez formularz opinii dostępny:
10.3. Opinie mogą zawierać ocenę słowną, graficzną oraz opcjonalnie zdjęcia Produktu.
10.4. Opinia może zostać wystawiona wyłącznie przez Klienta, który faktycznie zakupił dany Produkt. Sprzedawca może weryfikować autentyczność opinii poprzez sprawdzenie powiązania z numerem zamówienia.
10.5. Zabronione jest publikowanie fikcyjnych opinii, treści obraźliwych, niezgodnych z prawem lub naruszających dobra osobiste i prawa autorskie.
10.6. Opinie są publikowane na stronie Sklepu lub we współpracujących z nim systemach opinii (np. Trusted Shops, TrustMate), do których odsyła Sprzedawca.
10.7. Sprzedawca nie publikuje ani nie zleca publikowania opinii sponsorowanych, nie modyfikuje treści opinii i udostępnia zarówno opinie pozytywne, jak i negatywne.
10.8. W przypadku wątpliwości co do autentyczności opinii, Klient może zgłosić swoje zastrzeżenia na adres: sklep@bricktopia.com.pl.
11.1. Regulamin wchodzi w życie z dniem jego opublikowania na stronie internetowej Sklepu.
11.2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu z ważnych przyczyn prawnych lub organizacyjnych, przy czym zmiany te nie naruszają praw nabytych przez Klientów przed wejściem ich w życie.
11.3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie odpowiednie przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu cywilnego, Ustawy o prawach konsumenta oraz ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
11.4. Regulamin dostępny jest w wersji elektronicznej na stronie internetowej Sklepu.
(załącznik nr 2 do ustawy o prawach konsumenta)
(ten formularz należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Adresat:
Jacek Solecki Solutions
ul. Radwańska 25/3, 90-540 Łódź
e-mail: sklep@bricktopia.com.pl
FORMULARZ:
Ja, ………………………………………………………………….
niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy:
………………………………………………………………….
Data zawarcia umowy / odbioru towaru: ……………………………………………………
Imię i nazwisko konsumenta: ………………………………………………………………………….
Adres konsumenta: ……………………………………………………………………………………….
………………………………………
Podpis konsumenta (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej):
Data: …………………………………..
Wersja Regulaminu z dnia 1 lipca 2025 r.