Regulamin sklepu

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO BRICKTOPIA

 

Spis treści:

  1. POSTANOWIENIA OGÓLNE

     

  2. USŁUGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE INTERNETOWYM

     

  3. WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY

     

  4. SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA PRODUKT

     

  5. KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY ORAZ ODBIORU PRODUKTU

     

  6. PROCEDURA ROZPATRYWANIA REKLAMACJI

     

  7. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ

     

  8. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

     

  9. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW

     

  10. OPINIE O PRODUKTACH

     

  11. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

     

  12. WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

     

§1 POSTANOWIENIA OGÓLNE

1.1. Sklep Internetowy dostępny pod adresem www.bricktopia.com.pl prowadzony jest przez Jacka Soleckiego prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą Jacek Solecki Solutions, z siedzibą w Łodzi, adres: ul. Radwańska 25/3, 90-540 Łódź, NIP: 7272887104, REGON: 541187896, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki (dalej: „Sprzedawca”).

1.2. Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do konsumentów, jak i przedsiębiorców korzystających ze Sklepu Internetowego, chyba że dane postanowienie Regulaminu stanowi inaczej.

1.3. Sklep Internetowy działa zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. Postanowienia regulaminu nie mają na celu ograniczania jakichkolwiek praw konsumenta wynikających z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W razie niezgodności, zastosowanie mają przepisy prawa.

1.4. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Sklepie Internetowym w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Sprzedawca. Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności dostępną na stronie Sklepu.

1.5. Definicje:

  • Dzień roboczy – jeden dzień od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

     

  • Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna, która korzysta ze Sklepu i zawiera umowę ze Sprzedawcą.

     

  • Konsument – Klient będący osobą fizyczną dokonującą zakupów niezwiązanych bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

     

  • Prawa Własności Intelektualnej Sprzedawcy – wszelkie prawa do Sklepu Internetowego, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, domeny internetowej, szaty graficznej, układu treści, logo, zdjęć, opisów Produktów, materiałów promocyjnych, jak również oprogramowania i baz danych – przysługują Sprzedawcy lub uprawnionym podmiotom trzecim i podlegają ochronie na podstawie obowiązujących przepisów prawa, w szczególności ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy – Prawo własności przemysłowej.

     

  • Towar/Produkt – wszelkie rzeczy ruchome oferowane w Sklepie, w tym m.in. klocki konstrukcyjne, zestawy, akcesoria itp.

     

  • Umowa sprzedaży – umowa zawarta na odległość między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.

     

  • Usługa elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Klienta, w tym konto klienta, formularz zamówienia oraz newsletter.

     

  • Regulamin – niniejszy dokument.

§2 USŁUGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE INTERNETOWYM

2.1. W Sklepie Internetowym dostępne są następujące Usługi Elektroniczne: konto klienta, formularz zamówienia oraz newsletter.

2.2. Konto klienta – utworzenie konta możliwe jest przez wypełnienie formularza rejestracyjnego dostępnego na stronie Sklepu, zaakceptowanie Regulaminu oraz potwierdzenie rejestracji. Konto umożliwia m.in. przeglądanie historii zamówień, śledzenie statusu zamówienia oraz edycję danych. Usługa konta świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Klient może w każdej chwili zrezygnować z konta poprzez wysłanie żądania na adres e-mail Sprzedawcy.

2.3. Formularz zamówienia – umożliwia złożenie zamówienia poprzez wybór Produktu, podanie danych niezbędnych do realizacji zamówienia oraz akceptację warunków sprzedaży. Usługa ma charakter jednorazowy i kończy się w momencie złożenia zamówienia lub rezygnacji z jego składania.

2.4. Newsletter – umożliwia otrzymywanie informacji handlowych o nowościach i promocjach Sklepu. Zapis na newsletter następuje dobrowolnie po podaniu adresu e-mail w odpowiednim formularzu lub przez zaznaczenie zgody przy tworzeniu konta. Klient może w każdej chwili zrezygnować z newslettera.

2.5. Wymagania techniczne niezbędne do korzystania ze Sklepu Internetowego:

  • urządzenie z dostępem do Internetu i przeglądarką internetową,

     

  • aktywne konto e-mail,

     

  • włączona obsługa plików cookies oraz JavaScript.

     

2.6. Klient zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu zgodnie z prawem i dobrymi obyczajami, z poszanowaniem dóbr osobistych i Praw Własności Intelektualnej Sprzedawcy oraz osób trzecich. Zabronione jest dostarczanie treści o charakterze bezprawnym.

2.7. Tryb składania reklamacji dotyczących usług elektronicznych opisany jest w §6 Regulaminu.

§3 WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY

3.1. Zamówienia w Sklepie można składać przez całą dobę, każdego dnia w tygodniu, za pośrednictwem strony internetowej www.bricktopia.com.pl.

3.2. Warunkiem złożenia zamówienia jest:

  • wybór Produktu,

     

  • wypełnienie formularza zamówienia,

     

  • zaakceptowanie niniejszego Regulaminu,

     

  • wybór metody płatności i dostawy.

     

3.3. Złożenie zamówienia stanowi ofertę zawarcia umowy sprzedaży. Do zawarcia Umowy dochodzi w momencie przesłania przez Sklep potwierdzenia przyjęcia zamówienia drogą e-mailową.

3.4. Informacje podane w Sklepie, w tym opisy, zdjęcia, ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego, a nie ofertę w rozumieniu Kodeksu cywilnego.

3.5. Ceny Produktów widoczne w Sklepie podane są w złotych polskich i zawierają podatki (cena brutto). Całkowita wartość zamówienia (w tym koszty dostawy i inne opłaty) jest każdorazowo podawana Klientowi w podsumowaniu zamówienia przed jego zatwierdzeniem.

3.6. Po złożeniu zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz przystępuje do realizacji zamówienia. Potwierdzenie i informacja o przyjęciu zamówienia wysyłane są na adres e-mail Klienta.

3.7. Umowa sprzedaży jest utrwalana i udostępniana Klientowi przez:

  • przesłanie treści Regulaminu oraz szczegółów zamówienia na e-mail Klienta,

     

  • zapisanie treści umowy w systemie informatycznym Sprzedawcy.

§4 SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA PRODUKT

4.1. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące formy płatności za złożone zamówienie:

  • przelew tradycyjny na rachunek bankowy Sprzedawcy,

     

  • szybkie płatności elektroniczne (np. BLIK, Przelewy24),

     

  • płatność za pobraniem (jeśli jest dostępna),

     

  • inne formy płatności elektronicznej udostępniane w trakcie składania zamówienia.

     

4.2. Termin płatności:

4.2.1. W przypadku wyboru przelewu tradycyjnego lub płatności elektronicznych – Klient zobowiązany jest do dokonania płatności w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.

4.2.2. W przypadku wyboru płatności za pobraniem – Klient dokonuje płatności przy odbiorze przesyłki.

4.2.3. W przypadku wyboru płatności przy odbiorze osobistym – płatność następuje gotówką w chwili odbioru.

4.3. Informacje o dostępnych formach płatności oraz ewentualnych opłatach z nimi związanych są każdorazowo udostępniane Klientowi w procesie składania zamówienia oraz w zakładce „Płatności” na stronie Sklepu.

§5 KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY ORAZ ODBIORU PRODUKTU

5.1. Dostawa Produktów dostępna na całą Europę.

5.2. Dostawa realizowana jest za pośrednictwem firm kurierskich, paczkomatów lub Poczty Polskiej – zgodnie z wyborem Klienta w procesie składania zamówienia.

5.3. Koszty dostawy Produktu są każdorazowo podawane na stronie Sklepu oraz w trakcie składania zamówienia.

5.4. Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej (np. promocja z darmową dostawą).

5.5. Termin realizacji dostawy Produktu wynosi maksymalnie 5 dni roboczych, liczonych:

  • w przypadku płatności przelewem lub elektronicznej – od dnia zaksięgowania płatności na rachunku bankowym Sprzedawcy,

     

  • w przypadku płatności za pobraniem – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.

     

5.6. W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy – łączny termin może wydłużyć się do maksymalnego czasu przewidzianego dla najdłuższego z nich, nie więcej jednak niż 5 dni roboczych.

5.7. Klient ma możliwość odbioru osobistego Produktu, jeśli taka opcja została udostępniona na stronie Sklepu. Informacje o godzinach i miejscu odbioru podawane są indywidualnie po dokonaniu zakupu.

§6 PROCEDURA ROZPATRYWANIA REKLAMACJI

6.1. Niniejszy paragraf określa tryb rozpatrywania wszelkich reklamacji dotyczących Produktów, Umowy Sprzedaży oraz usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sprzedawcę.

6.2. Sprzedawca odpowiada wobec Klienta będącego Konsumentem za zgodność Produktu z umową na podstawie obowiązujących przepisów prawa, w szczególności:

  • Kodeksu cywilnego,

     

  • Ustawy o prawach konsumenta.

     

6.3. Reklamacje można składać w następujący sposób:

  • pisemnie na adres: Jacek Solecki Solutions, ul. Radwańska 25/3, 90-540 Łódź,

     

  • drogą elektroniczną na adres e-mail: sklep@bricktopia.com.pl.

     

6.4. W celu przyspieszenia rozpatrzenia reklamacji zaleca się, aby zgłoszenie zawierało:

  • imię i nazwisko Klienta,

     

  • numer zamówienia,

     

  • oznaczenie Towaru

     

  • opis problemu lub niezgodności,

     

  • żądanie Klienta (np. wymiana, naprawa, obniżenie ceny, odstąpienie od umowy).

     

6.5. Reklamacje rozpatrywane są niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni kalendarzowych od dnia ich otrzymania przez Sprzedawcę.

6.6. W przypadku konieczności odesłania Produktu w ramach reklamacji, Klient powinien dostarczyć go na adres wskazany przez Sprzedawcę. Koszty dostawy ponosi Sprzedawca, jeżeli reklamacja zostanie uznana.

§7 POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ

7.1. Klient będący Konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Szczegóły dostępne są na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) pod adresem:
https://uokik.gov.pl

7.2. Konsument może skorzystać m.in. z następujących opcji:

  • zwrócenie się do stałego polubownego sądu konsumenckiego,

     

  • złożenie wniosku do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej,

     

  • skorzystanie z pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów,

     

  • kontakt z organizacją społeczną zajmującą się ochroną konsumentów (np. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).

     

7.3. Klient może również skorzystać z unijnej platformy ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod adresem:
https://ec.europa.eu/consumers/odr

§8 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

8.1. Klient będący Konsumentem (lub osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z działalnością gospodarczą, lecz nieposiadającą dla niej charakteru zawodowego) ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość bez podania przyczyny w terminie 14 dni kalendarzowych.

8.2. Termin do odstąpienia od umowy liczy się:

  • w przypadku umowy sprzedaży rzeczy – od dnia objęcia rzeczy w posiadanie przez Konsumenta lub osobę trzecią inną niż przewoźnik,

     

  • w przypadku umowy obejmującej wiele rzeczy – od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy,

     

  • w przypadku umowy o świadczenie usług – od dnia zawarcia umowy.

     

8.3. Aby skorzystać z prawa odstąpienia, Konsument powinien złożyć jednoznaczne oświadczenie, np. pisemnie na adres:
Jacek Solecki Solutions, ul. Radwańska 25/3, 90-540 Łódź,
lub drogą e-mailową na adres: sklep@bricktopia.com.pl.

8.4. Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy (dostępnego w załączniku do Regulaminu), jednak nie jest to obowiązkowe.

8.5. W przypadku odstąpienia od umowy uważa się ją za niezawartą. Sprzedawca zwraca wszystkie dokonane przez Konsumenta płatności, w tym koszty dostawy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego sposobu dostawy innego niż najtańszy standardowy), niezwłocznie – nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu.

8.6. Zwrot płatności następuje przy użyciu takiego samego sposobu, jakiego użył Konsument, chyba że wyraził on zgodę na inny, niewiążący się z kosztami sposób.

8.7. Zwrot Produktu powinien nastąpić na adres wskazany przez Sprzedawcę, nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia oświadczenia o odstąpieniu. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.

8.8. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

8.9. Prawo odstąpienia nie przysługuje m.in. w odniesieniu do umów:

  • o świadczenie usług w pełni wykonanych za zgodą Konsumenta,

     

  • o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, gdy spełnienie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta,

     

  • o dostarczanie rzeczy wyprodukowanych według specyfikacji Konsumenta,

     

  • o dostarczanie rzeczy szybko psujących się lub o krótkim terminie przydatności,

     

  • zapieczętowanych rzeczy, które po otwarciu nie mogą zostać zwrócone ze względów higienicznych.

8.10 Zwroty są realizowane bezpłatnie.

§9 POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW

9.1. Postanowienia niniejszego paragrafu mają zastosowanie wyłącznie do Klientów niebędących Konsumentami (tj. przedsiębiorców zawierających umowę w ramach działalności zawodowej).

9.2. Sprzedawca wyłącza odpowiedzialność z tytułu rękojmi wobec przedsiębiorców.

9.3. Sprzedawca może ograniczyć dostępne formy płatności i żądać pełnej lub częściowej przedpłaty, niezależnie od wybranego sposobu dostawy czy płatności.

9.4. Sprzedawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie usług elektronicznych (np. konto klienta) ze skutkiem natychmiastowym bez podania przyczyny, przesyłając stosowne oświadczenie e-mailem.

9.5. Odpowiedzialność Sprzedawcy wobec przedsiębiorcy (w tym za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy) ograniczona jest do rzeczywiście poniesionych strat, do maksymalnej wysokości ceny Produktu oraz kosztów dostawy – nie więcej jednak niż do kwoty 1000 zł. Sprzedawca nie odpowiada za utracone korzyści.

9.6. Wszelkie spory powstałe między Sprzedawcą a Klientem będącym przedsiębiorcą będą rozpatrywane przez sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.

§10 OPINIE O PRODUKTACH

10.1. Sprzedawca umożliwia Klientom wystawianie opinii o Produktach oraz o Sklepie Internetowym.

10.2. Opinia może zostać wystawiona po zakupie Produktu poprzez formularz opinii dostępny:

  • na stronie Sklepu (np. pod kartą Produktu),

     

  • za pomocą indywidualnego linku wysyłanego na adres e-mail Klienta po złożeniu zamówienia.

     

10.3. Opinie mogą zawierać ocenę słowną, graficzną oraz opcjonalnie zdjęcia Produktu.

10.4. Opinia może zostać wystawiona wyłącznie przez Klienta, który faktycznie zakupił dany Produkt. Sprzedawca może weryfikować autentyczność opinii poprzez sprawdzenie powiązania z numerem zamówienia.

10.5. Zabronione jest publikowanie fikcyjnych opinii, treści obraźliwych, niezgodnych z prawem lub naruszających dobra osobiste i prawa autorskie.

10.6. Opinie są publikowane na stronie Sklepu lub we współpracujących z nim systemach opinii (np. Trusted Shops, TrustMate), do których odsyła Sprzedawca.

10.7. Sprzedawca nie publikuje ani nie zleca publikowania opinii sponsorowanych, nie modyfikuje treści opinii i udostępnia zarówno opinie pozytywne, jak i negatywne.

10.8. W przypadku wątpliwości co do autentyczności opinii, Klient może zgłosić swoje zastrzeżenia na adres: sklep@bricktopia.com.pl.

§11 POSTANOWIENIA KOŃCOWE

11.1. Regulamin wchodzi w życie z dniem jego opublikowania na stronie internetowej Sklepu.

11.2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu z ważnych przyczyn prawnych lub organizacyjnych, przy czym zmiany te nie naruszają praw nabytych przez Klientów przed wejściem ich w życie.

11.3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie odpowiednie przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu cywilnego, Ustawy o prawach konsumenta oraz ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

11.4. Regulamin dostępny jest w wersji elektronicznej na stronie internetowej Sklepu.

§12 WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

(załącznik nr 2 do ustawy o prawach konsumenta)

(ten formularz należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

Adresat:
Jacek Solecki Solutions
ul. Radwańska 25/3, 90-540 Łódź
e-mail: sklep@bricktopia.com.pl

FORMULARZ:

Ja, ………………………………………………………………….
niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy:
………………………………………………………………….

Data zawarcia umowy / odbioru towaru: ……………………………………………………
Imię i nazwisko konsumenta: ………………………………………………………………………….

Adres konsumenta: ……………………………………………………………………………………….

 


………………………………………

Podpis konsumenta (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej):

 

Data: …………………………………..

 

Wersja Regulaminu z dnia 1 lipca 2025 r.